Channels Defend Yakub Memon Coverage; Say Rules Not Violated

The channels held that their programmes have been as per the norms and they have not violated any rules, a senior offcial said.

Published: 24th August 2015 11:23 PM  |   Last Updated: 24th August 2015 11:23 PM   |  A+A-


NEW DELHI: Three leading news broadcasters, which were issued show cause notices by the government over their coverage of the Yakub Memon hanging incident, have defended their programmes saying these were according to the norms and did not violate any rules.

Sources said NDTV, whose two channels NDTV India and NDTV 24x7 had been served show cause notices, and Hindi news channels 'Aaj Tak' and 'ABP News' have replied to the notices by Information and Broadcasting ministry.

"All the channels have defended their coverage. They have also held that the content should be seen in the overall context of the programme," a senior official said.

The official added that the channels had also said that they held the judiciary in high esteem.

The channels held that their programmes have been as per the norms and they have not violated any rules, a senior offcial said.

"The matter will now be referred to an Inter Ministerial committee (IMC) as per the procedure," the official added.

While a meeting of the IMC is scheduled tomorrow, it is unlikely that the matter pertained to these notices would come up as there were already previous matters scheduled, officials said.

They said NDTV 24x7 got the show cause notice as it "carried the byte of a certain political leader and one time lawyer for Yakub Memon".

The notice to the channels says that it had "allowed transmission of such content which not only questioned the judicial system of India but tended to denigrate the very institution by hinting that it is not at par with judicial systems existing in the UK and the US".

NDTV India was served the notice after one of its anchors made a comment, which the ministry felt appeared tantamount to "questioning" the judgement of the Supreme Court.

The ministry issued separate show cause notices to Aaj Tak and ABP News after the channels telecast interviews with Chhota Shakeel, aide of Dawood Ibrahim.

In its notice to Aaj Tak, the ministry said that the channel had for over five minutes carried the programme where Shakeel is heard making "some very objectionable comments about the Indian justice system".

A similar notice was issued to ABP news for airing Shakeel's comments.

Stay up to date on all the latest Nation news with The New Indian Express App. Download now
(Get the news that matters from New Indian Express on WhatsApp. Click this link and hit 'Click to Subscribe'. Follow the instructions after that.)


Disclaimer : We respect your thoughts and views! But we need to be judicious while moderating your comments. All the comments will be moderated by the editorial. Abstain from posting comments that are obscene, defamatory or inflammatory, and do not indulge in personal attacks. Try to avoid outside hyperlinks inside the comment. Help us delete comments that do not follow these guidelines.

The views expressed in comments published on are those of the comment writers alone. They do not represent the views or opinions of or its staff, nor do they represent the views or opinions of The New Indian Express Group, or any entity of, or affiliated with, The New Indian Express Group. reserves the right to take any or all comments down at any time.

flipboard facebook twitter whatsapp