STOCK MARKET BSE NSE

Tata Sky makes U-turn on NaMo TV; says it's special service, not Hindi news channel

Initially, Tata Sky had stated that the channel had been added to all subscribers account as a launch offer.

Published: 05th April 2019 12:37 PM  |   Last Updated: 05th April 2019 01:14 PM   |  A+A-

NaMo TV, Prime Minister, Narednra Modi

Available on various DTH and cable TV platforms, NaMo TV broadcasts election rallies, speeches of the prime minister and interviews of BJP leaders. (Photo: Twitter/NarendraModi)

By PTI

NEW DELHI: Amid a raging debate over NaMo TV, DTH service provider Tata Sky Friday did a volte-face saying the channel is a "special service" and its content comes from the Bharatiya Janata Party (BJP).

Initially Tata Sky, through a tweet, had called NaMo TV a "Hindi news service which provides the latest breaking news on national politics."

But as debate raged over allegations of channel violating the model code of conduct in place for the general elections, Tata Sky in a statement said: "Namo TV is a special service available to all subscribers. The content of the service comes from BJP."

"Tata Sky is a content distribution platform. For any content related queries please connect with the owners of the content," it added.

FOLLOW OUR FULL ELECTION COVERAGE HERE

Initially, Tata Sky had stated that the channel had been added to all subscribers account "as a launch offer."

"There is no option to delete the individual channel," it had said in a separate tweet. The tweets are no longer available on Tata Sky Twitter handle.

Prime Minister Narendra Modi had launched NaMo TV on March 31, via his personal Twitter channel.

It carries the picture of Modi as its logo and broadcasts election rallies, speeches of Prime Minister and interviews of BJP leaders.

Main opposition Congress party, as well as Aam Adami Party (AAP), alleged that the channel violated the poll code claiming it did not have prior permissions from the Information and Broadcasting (I&B) ministry and was running as "government-sponsored channel."

The two parties moved Election Commission, which has issued a notice seeking a report from the I&B Ministry.

The I&B Ministry has reportedly stated that NaMo TV is an advertisement channel which does not require prior permission and it is run on certain DTH channels on payment made by the BJP.

Stay up to date on all the latest Nation news with The New Indian Express App. Download now

Comments(1)

Disclaimer : We respect your thoughts and views! But we need to be judicious while moderating your comments. All the comments will be moderated by the newindianexpress.com editorial. Abstain from posting comments that are obscene, defamatory or inflammatory, and do not indulge in personal attacks. Try to avoid outside hyperlinks inside the comment. Help us delete comments that do not follow these guidelines.

The views expressed in comments published on newindianexpress.com are those of the comment writers alone. They do not represent the views or opinions of newindianexpress.com or its staff, nor do they represent the views or opinions of The New Indian Express Group, or any entity of, or affiliated with, The New Indian Express Group. newindianexpress.com reserves the right to take any or all comments down at any time.

  • Savari

    S Bengali would say not "NaMo" but say "NoMore"
    1 year ago reply
flipboard facebook twitter whatsapp